Miért sikeresek a sikerkönyvek?
Szeret a 21. század embere olvasni? Ha a sikerkönyvek mennyiségére gondolunk, akkor nyugodtan kijelenthetjük, hogy igen, a mai ember is szeret olvasni. A mozi, televízió, internet csak ideiglenesen szorította háttérbe a regényolvasást. A minden csoda három napig tart elve ma is életszerű, hiszen egyre másra jelennek meg a jobbnál-jobb könyvek, amelyek hosszú hónapokig vezetik a listát. Gondoljunk csak a Harry Potter című kalandregény sorozatra, amelyek folyatatását alig győzték kivárni az olvasók, sort álltak a könyvesboltok előtt.
A sikerkönyvek egy részét meg is filmesítik, így volt ez a varázslótanoncról szóló regénnyel is, amelyek mai napig futnak a televízió társaságok műsorán, de fordítva is működik a jó reklám. Példának okáért, „A gyűrűk ura” trilógia filmváltozata irányította a figyelmet a regényre. Olvasni jó, viszont ezt is igényesen kell művelni. A sikerkönyvek igényes nyelvezetűek, izgalmasak, olvasmányosak, olyan problémákat, élethelyzeteket mutatnak meg, amelyekkel a mindenkori olvasó azonosulni tud, vagy éppen olyan világba repíti, ami a képzeletet is fölülmúlja.