Röviden a CRM-ről
A cégek életében nagyon fontos, hogy naprakészek legyenek minden adattal, információval, vagy bármilyen más egy adott klienshez köthető tudnivalóval. A modern számítástechnikának van erre megoldása, a CRM szoftver formájában.
Ezt a rövidítést sokan nem ismerik, pedig csupán az ügyfélkapcsolat menedzsment (Customer Relationship Management) angol rövidítése.
A CRM szoftverek elsődlegesen az óriásvállalatok számára lettek kifejlesztve, ami érthető is, ha figyelembe vesszük, milyen magas ügyfélszámmal van dolguk világszerte ezeknek a vállalatoknak. A szoftverek fejlődésével azonban a CRM programok már elérhetőek kisebb és közepes vállalkozások számára egyaránt.
A szoftver telepítése számos előnnyel jár, hiszen munkafolyamatokat optimalizál és automatizál egyszerre, nem kevés időt és pénzt takarítva meg számukra. Ma már az sem feltétlenül szükséges, hogy a konkrét program telepítve legyen egy adott cég informatikai rendszerében, mivel már külső, internet alapú szolgáltatásként is gond nélkül használható.