Cég
Cég

Az alábbiakban meg szeretnék osztani egy pár praktikus tanácsot ami, segít hiteles képet adni a vállalkozásról az ügyfelek részére. Egy budapesti ruhaneműkkel foglalkozó cég vezetője vagyok, végzettségemet tekintve marketinges.

Amikor átvettem szüleimtől a vállalkozásukat, tudtam, hogy sok munka vár rám. Az üzlet a régi hagyományok szerint működött, nem volt weboldala, hiányzott belőle a megkülönbözhetőség, nem volt céglogója csak annyi volt kirakva, hogy „Ruhaüzlet nyitva: minden nap 9:00-16:00 óráig”.

Miután létrehoztam egy marketingtervet, kigondoltam, hogy milyen legyen az üzlet színvilága, céglogót szerkesztettem neki, írtam egy jópofa szlogent, ezek után hozzáfogtam a kivitelezéshez. Szórólapot és posztereket nyomtattam, kiraktam a céglogót az üzlet homlokzatára. Ami meglepett, hogy a szórólapok nyomtatásához Győrig kellett mennem, ott volt a legolcsóbb kinyomtatni. A fővárosban majdnem fele annyival volt drágább, és nem volt mellékes a minősége sem, egy szóval becsületesen mindent a legjobb minőségben igyekeztem megalkotni.

Ezek után a következő lépés az volt, hogy a 21. sz. elvárásainak is megfeleljen az üzlet. Úgy gondolom, manapság senkit nem kell meggyőzni arról, hogy egyre több ügyfél az interneten néz utána és vásárol terméket, szolgáltatást. Egyszerűen beírják a google-be mire van szükségük és néznek, utána honnan tudják beszerezni. Úgyhogy az első amit tennem kellett, hogy létrehoztam egy webshopot ahol képeket és egyéb információkat osztottam meg.

Közvetkező lépésként a weboldalam feladtam minden cégadatbázisokkal foglalkozó weboldalra, mellékesen írtam oda egy pár pozitív megjegyzést is… Elhatároztam, hogy a jó minőségű termékeimről egy magas fokú bizonyosságot adjak az ügyfeleimnek. Így hát bejelentettem a cégem az ÜVVK-nál (Ügyfél Vélemény Vizsgálati Központ) akiknek a központja pesten található, és akik pár nap leforgása alatt megvizsgálva a cégem az ügyfelek véleménye alapján a „Megbízható Cég” tanúsítványával leptek meg. Ami nagyon tetszett, hogy a tanúsítvány a hozzá tartozó matricákkal és a weboldalukon való részvétellel nem egész 10 000 Ft-ba került. Természetesen a tanúsítvány ki helyeztem az üzlet falára és a logójukat felraktam a weboldalamra, amivel jelezni tudtam az ügyfeleimnek, hogy rendelkezem ezzel a tanúsítvánnyal.

Ahogy várni lehetett a eredmények nem maradtak el, a fáradozásaim kifizetődőek voltak. Az üzlet bevétele 20% nőtt. Természetesen a reklám költségek se voltak alacsonyak, de ezek egyszeri költségek és a forgalomra hosszú távon hatnak. A későbbi tapasztalataimat a cégem reklám tevékenységéről hamarosan publikálni fogom.