A matematika megközelítés kérdése
Van, akiknek nehezen megy a nyelvtanulás, vannak néhányan, akiknek nem erősségük a földrajz, és vannak, akiknek az évszámokkal gyűlik meg a bajuk, de van egy tantárgy, ami általánosságban szokott problémát jelenteni. Ez a matematika, amivel általában egy osztályon belül elég nagy százaléknak szokta megnehezíteni a napjait.
Pedig a kisiskolásoknak, gimiseknek tanított matematika nem egy nagy ördöngösség, úgy van kitalálva, hogy az a többség által elsajátítható legyen, így az egyhangú ellenszenv okát nem a nehézségben kell keresni. A probléma gyökere talán a hozzáállásban rejlik, abban, hogy miként tanuljuk és miként tanítják a matematikát.
Ugyanis a feladatok, tételek sokféleképpen elmagyarázhatók, melyek között vannak kézzelfoghatóbbak és nagyobb ívű matematikai, illetve logikai gondolkodást igénylők. A megfelelő irányból történő megközelítéssel pedig a matematika mindenki számára érthetővé válhat, csupán abba kell energiát fektetni, hogy azt az utat megtaláljuk, amely számunkra is járható.